Otázka:
Lze použít 2 žárovky 120V v sérii na 230V AC?
Rolf W.
2019-05-16 20:06:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zvažuji nákup plnospektrálních žárovek v USA, které budou použity zde v Evropě. Zde jsou tyto typy žárovek vzácné, protože v dnešní době je to většinou LED.

Nejprve jsem si myslel, že musím snížit napětí, například pomocí cestovního převodníku pro americký trh. Ale někdo udělal boční poznámku, aby to přepnul do série.

Vím, že 120V žárovka na 230V by okamžitě vyhořela. Ale ze středoškolských experimentů si nejasně pamatuji, že rozložení série může skutečně fungovat: vložte 2 žárovky do série a 230V by bylo poloviční: 115V. Ale co ten proud?

Otázky:

  1. Mohly by 2 žárovky s hodnocením 120V / 150W v sérii fungovat na síť 230V?
  2. Svítily ( téměř) stejně jasný jako 2 žárovky o jmenovitém napětí 230V / 150W v paralelním uspořádání?
  3. Fungovalo by to se stmívačem?
Podle mého názoru je kvalita světla z některých LED lamp stejně dobrá jako žárovka.Rozdíl nemohu poznat pouhým pohledem na světlo.Hledejte nízkou teplotu barev a vysoký index podání barev (CRI).
Opravdu si jen kupte kvalitnější LED žárovky a zapomeňte na nebezpečné nápady, jako je tato.
Děkujeme za vaše návrhy.Ve skutečnosti LED prošla dlouhou cestou a ty dobré jsou prakticky k nerozeznání od klasických žárovek.Většina z nich je však nesmysl, pokud jde o kvalitu světla, ale našel jsem dodavatele, kteří prodávají pouze špičkové věci.Přesto se zdá, že zatím nejsou k dispozici LED žárovky s vysokým CRI, které jsou také stmívatelné a bez blikání.
Lampy jsou levné - stačí si koupit ty správné, abyste se nezděšili dalšího člověka, který by pracoval na vaší instalaci.
Kde v Evropě?To, co navrhujete, je nepravděpodobné, že by splňovalo předpisy o elektroinstalaci (část P stavebních předpisů) ve Velké Británii.
Pět odpovědi:
Michel Keijzers
2019-05-16 20:12:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Je to možné, pokud používají stejnou sílu (nebo odpor).

Představuje to však riziko. Pokud jedna ze žárovek spotřebovává méně energie (z jakéhokoli důvodu, možná poškozená / konec světla ... viz dobrý důvod níže Ferrybigova poznámka), druhá používá více a rozbije se (rychleji), takže to není dokonalé řešení .

Z důvodu P = V * I < => 150 = 110 * I, I = 1,36 A pro dvě žárovky, což je 0,68 A na žárovku.

Pro 220V : P = V * I < => 150 = 220 * I, I = 0,68 A na žárovku.

Žárovka může v průběhu času uvolnit pouze průměr vlákna.Tím by se snížil proud u druhé žárovky ještě dále, kvůli vyššímu odporu.Jak by žárovka dokázala čerpat více energie?
Pokud odpor žárovky stoupá, zvyšuje se také napětí, pokud žárovka obsahuje varistor (pro ochranu před přepětím), mohl by toto zvýšené napětí kopnout a potenciálně by také mohl spustit jakýkoli varistor v druhém světle, což by vedlokaskádové selhání
@Ferrybig děkuji za přidání tohoto komentáře, přidal jsem ho ke své odpovědi.
Roger
2019-05-16 23:41:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ano, to by mělo fungovat dobře. V té době bylo vánoční osvětlení 6 nebo 12 V v sérii a každý rok se jich prodalo tisíce.

Mírnou výhradou je, že obvykle je závitová část zásuvky připojena k neutrálu. Druhá žárovka bude mít napětí na závitové části objímky, takže byste měli učinit opatření, abyste se ujistili, že se jí nelze dotknout.

Další drobnou výhradou je, že technicky se zásuvky 120 a 230 V liší. Americká zásuvka se nazývá E26 a evropská zásuvka se nazývá E27. Jsou si však tak blízké, že se v praxi zdá, že se žárovky dobře vyměňují.

Jsem v USA a koupil jsem několik žárovek 230V 100W. V našem domě máme asi 135 voltů (normální je 120-125, ale náš transformátor je trochu jiný). Používám je jako noční osvětlení v dětském pokoji a v koupelně.

Věřím, že žárovky, které mám, pocházejí z Chorvatska. Pokud je vaším cílem čistě získat žárovky, které již v obchodě nejsou k dispozici, mohou existovat možnosti, jak nechat zaslat žárovky 230 V prostřednictvím e-mailu.

Hodně štěstí!

Rozdíl mezi závity E26 a E27 je 1 mm.Vzhledem k typickým výrobním tolerancím žárovek to není zásadní problém.
* Mírnou výhradou je, že závitová část zásuvky je obvykle připojena k neutrálu. * Mnoho evropských zástrček není polarizovaných, takže se nejedná o problém.
Jo, pomysli na to, že stále máme horký a neutrální vodič.A pouze jeden rozsvítí vyhledávač napětí, takže myslím, že to platí i pro AC.
Je to dobrý způsob, jak se trochu pokusit změnit žárovku, +1
Díky, to by jistě byla důležitá výhrada, kterou byste měli zvážit ohledně horké niti.Naše síť je zde v Evropě AC, takže se to střídá;Myslím, že by to v tom případě nevadilo?
Střídavý proud v tomto případě nezáleží.Ve standardní žárovce má dno střídavou sinusovou vlnu energie, zatímco nit by na ni neměla žádnou energii.Toto není „tlačit z jednoho konce, pak na druhý“, je to „tlačit z jednoho konce, pak tahat ze stejného konce“.
Zatímco OP uvádí, že bude používat dvě 150W žárovky, představte si mnoho let, kdy jedna z žárovek vyhoří a bude nahrazena 100W žárovkou.Protože to bylo vše, co měl v té době k dispozici.Ta 100W žárovka by docela rychle vyhořela.
mkeith
2019-05-16 20:33:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mám pocit, že to není dobrý nápad jako standardní praxe. Ale koncepčně by bylo v pořádku použít dvě žárovky typu 120V v sérii na systému 230V. Krátce jsem to udělal dříve a žárovky vypadaly docela normálně. Takže neváhejte experimentovat. Ale z dlouhodobého hlediska by žárovky možná nesdílely napětí rovnoměrně a jedna by předčasně selhala. Nejste si jisti.

Ano, jas by se blížil paralelně 2 žárovkám 230 V.

Ano, fungoval by se stmívačem.

POZNÁMKA: Toto Odpověď platí pro žárovky typu žárovky (žárovky). Nebyl by dobrý nápad dávat LED žárovky nebo zářivky do série, protože jejich interní elektronika na to není určena.

POZNÁMKA 2: Nejsem si jistý, že se jedná o velký problém. Obvykle na žárovce je střední vodič „horký“ a vnější, hmatatelnější vodič je „neutrální“. V sérii v systému 230 V bude jedna z žárovek mít střed horký a vnější při vysokém napětí (polovina „horký“ nebo 115 V). Dalo by se namítnout, že toto je nejmenší nebezpečnější než standardní 120V systémy a žárovky. Ale pokud se nedotknete žádného z vodičů, mělo by to být v pořádku.

Každá žárovka spotřebuje (přibližně) stejné množství energie, jaké by měla, pokud by byla připojena k vlastnímu napětí 120 V.Takže ano, stmívač by měl být dimenzován na dvojnásobný výkon než jednotlivé žárovky.
Myslím, že stmívač by musel mít jmenovitý výkon 300 W, protože žárovky by byly přibližně stejně jasné při 2x 230 V / 150 W?
Díky, ano, je to konkrétně pro žárovky typu vlákna.Jakmile budou k dispozici LED s požadovanými specifikacemi, mohl bych změnit vodiče zařízení zpět na paralelní a místo toho použít LED.
Poznámka o žárovkách vlákna nebyla určena konkrétně pro OP.Otázka OP byla zcela jasná.Odpovědi na tomto webu však mají ve výsledcích vyhledávání vysoké hodnocení a chtěl jsem se ujistit, že moje odpověď řeší tento důležitý problém pro ty, kdo OP nečtou pečlivě.
yo'
2019-05-16 22:49:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Teoreticky, pokud se opravdu nejedná o žárovky s elektronikou, můžete to udělat. Životnost žárovek může být nižší, protože nemusejí dělit výkon rovnoměrně s věkem a větší výkon znamená větší opotřebení.

V praxi ano, bude fungovat a bude dělat to, co očekáváte. Pokud se něco nepokazí.

Přesto je velmi pravděpodobné, že bude v rozporu s elektrickým kódem v kterékoli evropské zemi, protože vaše žárovka je zařízení, které je dimenzováno pravděpodobně na 100--120 V, takže ji nikdy nelze připojit k 220 / Síť 230V. A existují pro to dobré důvody, protože existují bezpečnostní problémy: Představte si, že vy (nebo kdokoli jiný, kdo náhodou bydlí ve vašem domě, třeba jen na návštěvu), vyměníte žárovku za 220V nebo dokonce za 120V s různým příkonem . Poté jednu z žárovek vystavíte napětí> 120 V, které pro tento účel nebylo hodnoceno. Za druhé, neměli byste to zapojovat sami a certifikovaný elektrikář by nikdy neměl být ochoten něco takového dělat. Mějte také na paměti, že pokud byste měli nehodu, pojišťovna by vás pravděpodobně prohlásila za odpovědnou, protože z jejich pohledu byste se jednoduše pomýlili.


Řešíte špatný problém. Stačí investovat do některých vysoce kvalitních LED žárovek, které nemusí být drahé. LED žárovky CRI 80 s LED diodami 600 lumenů můžete získat již od 2 EUR. Opravdu stojí za to pokazit elektřinu?

Bývalo (a do jisté míry stále je) běžnou praxí v zábavním průmyslu sériově svítit do světelných závěsů a rolet.Jednalo se o cokoli od párů 500W nebo 1kW 120V PAR až na pole 9 přistávacích světel letadel 28V, nevím o tom, že by někdo měl problém s bezpečností (Bolest v zadku zjišťovala, který z nich selhal).
Mimochodem neplánuji měnit elektroinstalaci domu.Přesně to svítidlo.
Mohl by někdo komentovat, zda je to skutečně nebezpečné, jak to naznačuje?Na základě dalších odpovědí se zdá, že rizikem je především nepohodlí a cena ztracené žárovky nebo dvou.
Vypadá to, že OP by chtěl něco podstatně lepšího než CRI 80, pokud jsou po plnospektrální lampě.
K dispozici jsou také @AndrewMorton CRI 90+ (asi dvojnásobná cena), pokud si někdo myslel, že 80 nestačí.
Je to nebezpečné, protože k instalaci takového systému budete muset udělat nějaké elektroinstalace, na které se nevztahuje žádná evropská norma.Ve Velké Británii určitě neexistuje * zákon *, který by bránil nekvalifikovaným lidem upravovat jejich domácí elektroinstalaci, ale absence zákona nedělá magicky každého, kdo by to mohl udělat bezpečně - ale pokud používají díly, které odpovídají místním standardům, je těžkédělat cokoli život ohrožujícího.V případě OP však takové části neexistují!
Harper - Reinstate Monica
2019-05-17 08:00:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ano, zákon to není zákonný (protože plášť horní objímky žárovky bude horký), ale bude to fungovat. To záleží na tom, aby byly žárovky stejné; pokud nejsou, jeden nejprve vyhoří.

Vzhledem k porušení Kodexu a obecným obtížím si však myslím, že štěkáte na špatný strom. Fluorescenční technologie se ve svých letech západu slunce stala absolutně fantastickou a není problém získat širokospektrální zářivky při jakékoli požadované barevné teplotě. Světlo je kvalitnější, než je možné u LED (opravdu).

Trubice nemusí být kompatibilní s jedním nebo druhým síťovým napětím; to je práce předřadníku. A dvě věci jsou předřadníky pravdivé. Nejprve můžete získat standardní evropské předřadníky pro standardní velikosti zářivek. Za druhé, moderní severoamerické předřadníky jsou kompatibilní s více napětími od 110 do 277 voltů a 230 V je v jejich středním rozsahu.

Je také mnohem efektivnější, s účinností lumenů blízkou LED, takže další počáteční náklady budou hrazeny z vašeho sníženého účtu za elektřinu.

Můžete také prozkoumat možnosti LED, ale je tu oceán spravedlivě střední kvality a vysoce kvalitní LED je stále docela těžké najít a má butikovou cenu.

Jedna výhrada k vícepěťovým zářivkovým předřadníkům je, že mnoho z nich má certifikaci FCC podle části 18 „Nespotřebitelské“, což znamená, že nejsou drženy zcela stejných emisních limitů a standardů jako spotřebitelské zařízení podle části 18, a proto * mohou *nemusí být legální pro domácí použití.(Ze zákonnosti této situace ze 47 CFR částí 15/18 není jasné; pokud je * legální, pak je uživatel předřadníku na háku jakékoli RFI, kterou může generovat)
Pokud je OP používá v Evropě, americký kód není relevantní.V mnoha evropských zemích jsou navíc konektory žárovek 2vodičové (bez uzemnění) a reverzibilní, takže závit má 50% šanci, že bude stejně horký.Z bezpečnostních důvodů se obvykle spoléhají na dvojitou izolaci.
@abligh Nepamatuji si, že jsem zmínil americký kód.Evropské typy, které zmiňujete, dělají docela dobrou práci, když chrání oba terminály.Předpoklad OP přináší žárovky ze Spojených států a tyto typy jsou v USA mimořádně vzácné - téměř všechny mají různé velikosti základny Edison.
„Kód“ @Harper se podle mých znalostí používá většinou v USA a ve většině Evropy si můžete spokojeně zapojit, co se vám líbí (profesionální elektrikáři mají standardy).Edisonův šroub je v Evropě relativně běžný (v různých velikostech).Věřím, že každá lampa v Ikei je například Edisonův šroub - určitě jsou všechny moje.
@abligh „moje území nemá elektrický kód“ - to, co máte na mysli, je „Nikdy jsem v životě neviděl inspektora a vždy mi to zatím prošlo“.To může být, ale existují.A to vás nakonec může dohnat - když prodáte dům (USA), když se někdo zraní, [toto] (https://www.cnn.com/2016/08/11/us/california-valley-fire-faulty-hot-tub / index.html) atd. Někdo z vaší vlády si myslí, že elektrická bezpečnost je jeho bailiwick.A jeho referenčním standardem pro „kompetentní práci“ bude nějaká kniha autorských kódů.
@Harper - jelikož jsme měli rozsáhlé obchody na obou územích, chápu, že nemáme inspektory stejným způsobem jako USA.Můžete si do značné míry zapojit to, co se vám líbí jako majiteli domu - určitě pro lampy atd. Pro trvalé zapojení (věci, které se prodávají jako součást nemovitosti) existují standardy (které v té době nemusíte dodržovat).Když prodáváte svou nemovitost, kupující může (volitelně) vyžadovat elektroinstalaci trvalého vedení a může snížit nabídnutou cenu / zpět z transakce, pokud elektrika nesplňuje normu.(ctd)
Některé nemovitosti (např. Doškové chaty) mohou z důvodu pojištění vyžadovat průzkum.Toto však platí pouze pro trvalé zapojení a v žádném případě to neplatí pro žárovky zapojené pomocí kabelu.Je to úplně jiný příběh, pokud chcete * prodávat * lampy komerčně - v takovém případě vyžadují schválení.Pevně chápu, že ve Velké Británii (a já věřím v Evropu, protože se jedná o běžný regulační režim) neexistuje žádný „kód“ pro to, jak zapojujete svá vlastní zařízení, která jsou zapojena do sítě.(ctd)
Pokud věříte jinak, možná byste mě mohli upozornit na kód, který se na tuto činnost vztahuje ve Velké Británii.Ne každá země funguje jako USA.


Tyto otázky a odpovědi byly automaticky přeloženy z anglického jazyka.Původní obsah je k dispozici na webu stackexchange, za který děkujeme za licenci cc by-sa 4.0, pod kterou je distribuován.
Loading...